Thursday 31 May 2012

Manusia o0o0o Manusia...

Assalamualikum, saya akan menceritakan cerita yang telah membuatkan hati saya terguris. Ok, ceritanya begini:
Sudah 3 malam saya tidur lambat kerana ingin menyiapkan kerja kursus sejarah dan geo.. Yelah kan skrg saya F3, mmg bnyk lah keje yang cikgu bagi... Ketika saya sedang membuat kerja itu, saya pun buka lah facebook saya dan ketika itu lah hati saya terbaca satu status... Hati saya pun berkata" Bagusnya dia.. Kat facebook dia saling mengingat-meningati.. Wah!!!" Begitulah pada hari pertama saya tidur lewat... Seterusnya pada hari kedua, saya sekali lagi tidur lewat dan apabila saya log in facebook saya... Saya ternampak dia update status dia lg, nmpknya still sama lagi yakni saling mengingat-ingati lagi... "Bersyukur pada siapa yang dapat dia nnti" hati saya berkata... Tapi pada hari ketiga saya log in facebook saya, tetapi pada malam itu, dia x update pun status dia.. Saya pun tanya lah dia" Kenapa xon9 semalam".... Keesokan harinya,, tiada respond pun dari dia dan apabila saya membuka profile dia ,dia telah disable semua button comment and like.. Apa nie, org cuma tnye jew, xde lah hack ke apa.. Inilah manusia zaman sekarang.. Selalu jew pandang manusia dengan sebelah mata.. Wei sorry sikit, ak cuma minat kat "kau pnye status yang saling mengajak manusia ke jalan yang lurus" bukannya kau.... Harap dia mendapat petunjuk dari-Nya... Insya-Allah...

No comments:

Post a Comment